ADHD er skummelt. Hold deg 1m unna.

Som oftest er jeg i godt humør, men ikke alltid.

Jeg vil takke >denne bloggen<  for inspirasjon til dette innlegget 
Nei innlegget handler ikke om HVA ADHD er. Fortsett å les. 

 

Oppmerksomhetsforstyrrelse og hyperaktivitet 
NB: Jeg har ikke fått diagnosen på papir . og går derfor ikke på medisiner, men jeg bruker flere teknikker for å kontrollere meg selv.

Teknikker jeg personlig liker

Se kildebildet
R.4693f852dd58bb66e92d8fb09c9c02ca (1067×1600) (bing.com)

Sinneanfall=Glitterflaske. 
Det som er genialt med en hjemmelaget glitter flaske er 1) du kan lage den selv. Det er kreativitet og morsomt for alle aldre. 2) Når du blir sint kan du riste den å fokusere på glitteret. Hjernen din vil bli opptatt av alt som skjer og hjelpe deg med å roe deg ned. Håper jeg. 

Sinneanfall=Få det fysisk ut
Er du lett antennelig? Har du vurdert å teste ut forskjellige type kampsport? 
Akkurat som ball-spill eksisterer det
mange undergrener innenfor kampsport. Jeg hadde anbefalt kickboksing eller taekwondo.

Kickboksing er fint om du ønsker å få ut sinne og energi. Taekwondo derimot er fint om selvbeherskelse og disiplin er målet.   

I en et av mine tidligere innlegg skriver jeg litt om hvordan få noe gjort når du har ADHD/er stresset. Det kan du finne ved å trykke her. Fine tips og triks for deg som har kaos i toppen. 

Har du eller noen du kjenner ADHD?
Da er dere velkommen til å sende meg spørsmål på mail eller forslag til tematikk.
Ikke glem: du er ikke alene og du trenger ikke å stå alene.

Send meg en mail eller følg meg på sosiale medier
[email protected]
Følg meg på:
@Lazygirlaf (instagram)
Gina i farta ( Facebook)

Kilde:
ADHD hos voksne – Felleskatalogen 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg