Hvordan gjennomføre nyttårsforsetter?

 

2022 kommer med stormskritt, og mange har lagt seg et nyttårsforsett. Nyttårsforsett i seg selv er ikke dumt, men hvor mange av dere gjennomfører målene deres? 

Første feil: starter nyttårsforsett januar 1. 
Et nyttårsforsett handler ofte om å endre en dårlig vane, men mange glemmer at det tar røflig 66 dager før en vane er intergrett i livet ditt. Med andre ord, så tar det 2 mnd før du har endret en vane. Så hvorfor starte 1. januar? 

Andre feil: Motivasjonen forsvinner etter 1mnd (før?)
Mestringsfølelse dukker opp på veien, men kanskje ikke fort nok? Mange gir opp fordi de føler ikke de får noe ut av det. 

Hva gjør jeg for å oppnå mine? 
Først og fremst setter jeg få og konkrete mål.
Et eksempel på dette: jeg skal starte å løfte vekter fordi jeg ønsker definerte muskler i armene. Istedenfor å bare si: jeg skal starte å trene over nyåret. Da gjør jeg meg psykisk forberedt på hva jeg skal trene og jeg gir meg et mål.
Jeg har dermed mine mål, og starter rolig på å løse oppgaven så jeg ikke går på en smell. (psykisk) 

Det tar tid. Start ila desember (eller gjerne før) med små forandringer. Ønsker du å begynne å jogge over nyåret? Start med å gå korte turer FØR nyttår. Gi deg selv en pangstart på nyttårsforsettet. Uansett hva det er.

Uansett hva dine mål er, start nå med de små tingene. 

Helsa som trenger en forbedring? 
[email protected] 

Så lang tid tar det å endre en vane | Aktiv Trening
Hvor lang tid tar det å danne en vane? – Utforsk Sinnet 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg