Kan dopamin restartes?

Endelig har humøret holdt seg stabilt! (re.post)
NB: jeg har ikke diagnosen på papir enda, men jeg bruker teknikker for hjelp + jeg går til div (nervo)psykologer for å få svar. 
Personer med ADHD må regne med at livet går opp og ned. Det må vi alle, men ADHD gjør det ekstra OPP OPP OPP og NED NED NED. https://miniblogg.no/lazygirlaf/141971/adhd-triks-og-tips-for-en-enklere-hverdag.html her skriver jeg om følelses regulering og andre viktig info for å skjønne innlegget.
Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Endelig har humøret holdt seg stabilt! 
NB: jeg har ikke diagnosen på papir enda, men jeg bruker teknikker for hjelp + jeg går til div (nervo)psykologer for å få svar. 
Personer med ADHD må regne med at livet går opp og ned. Det må vi alle, men ADHD gjør det ekstra OPP OPP OPP og NED NED NED. https://miniblogg.no/lazygirlaf/141971/adhd-triks-og-tips-for-en-enklere-hverdag.html her skriver jeg om følelses regulering og andre viktig info for å skjønne innlegget.

God Onsdag alle sammen! 
Nå har jeg vært stille en liten stund på intervjuer og trening, men jeg har ikke gitt opp.
Som kanskje noen har fått med seg så klarte jeg å vrikke ankelen min kraftig på dansegulvet for 2 søndager siden. Det er langt fra supert, men det går riktig vei.
Selv med nesten knekt fot har smilet hvert på plass og dansetimer har gått som normalt. I går kveld hadde jeg treningsveilednings time med ei som driver med opptrening av rygg etter en bilkollisjon sent i 2021. I kveld skal jeg undervise bryllupskoreografien ferdig!
(Psst, jeg har ledig tid før 20.00 om du ønsker en gratis trening/dansetime)
Det beste er: psyken har ikke vært så bra på lenge.

De siste to ukene har jeg følt meg stabil og i tillegg har humøret ikke gått opp opp opp og ned ned ned eller OPPNEDNEDOPP. Mye av mine problemer kommer fra stress, dårlig søvn og andre plager, men jeg trodde aldri å ligge alene i sengen i 2 uker skulle hjelpe meg så mye.

Hvorfor er dopaminen min mer tilgjengelig nå?
Hvorfor har små gleder gjort meg så glad?

De siste to ukene har jeg vært mye hjemme alene i sengen. Når typen kommer hjem blir jeg overlykkelig for at jeg slipper å være alene. Når han tar meg med på butikken i rullestol blir jeg overlykkelig. Jeg ble bedt på tivoli, men det må jeg takke nei til. Jeg blir veldig glad selv om jeg ikke kan dra. Jeg vært på overnattings besøk hos ei venninne, I tillegg  har jeg kommet meg ut på kaffe. Det beste er: jeg har holdt meg litt i fysisk aktivitet.
Dopamin er vanskelig for meg å få utafra disse aktivitetene på en normal dag. Det tror jeg selv kommer av at jeg har får mye inntrykker til en hver tid. Når jeg er alene får jeg ikke så mye inntrykk av de/Det rundt meg på samme måte. Jeg er under stimulert. På vanlige dager er det veldig vanskelig for meg å bli stimulert på en korrekt måte, men når jeg er alene på denne måten føles det ut som hjernen har restartet. Jeg blir latterlig glad for å være med på butikken. Jeg føler meg litt som en 5 åring som skal få is hvis hun blir med ut av huset.

Har hjernen min “restartet”?
Jeg skal ta med denne “oppdagelsen`” av meg selv med meg videre. Av og til er det viktig å stoppe opp før du møter på veggen.  Å skade foten sin var ikke den smarteste måten å få pause på, men jeg har endelig fått en pause som jeg trengte.

Har du svar på spørsmålene mine, eller kanskje du ønsker å diskutere/prate?
Jeg er langt fra en ekspert, men send meg gjerne en mail hvis du ønsker det.

[email protected]
Instagram: Lazygirlaf

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg