Selvtilitt i egen kropp

“Et sunt sinn er en sunn kropp” sa danselæreren til meg, og jeg er helt enig.  

Hvis det er kaos i hode ditt, kan jeg love deg at det er kaos i livet ditt. Ved åprøve å balangsere disse vil de beste resultatene dukke opp.
I dette innlegget deler jeg mine hemmeligheter for en confident boost de dagene jeg ikke føler meg helt på topp.

Speil speil på veggen der, hvem er vakkrest i landet her?

wow ! les før du himler med øynene! Jeg vet alle sier dette, men det funker i det lange løp.
Siden jeg kom til Norge har jeg hørt at jeg må bli lysere for å bli attraktiv, mindre pupper, gå ned i vekt, gjøre ditt, gjøre datt. Fra liten av måtte jeg gjøre andre glade ved å endre meg selv.
I 2klasse begynte de eldre ungene å kalle øynene mine for neger øyne siden de så svarte ut som sola ikke skinnte på de. Å bli mobbet gjør noe med selvbilde ditt. Du starter å tro på det som blir sagt og du blir rolig brytet ned til et skal av deg selv. I flere år hatet jeg meg selv, øynene mine, hudfargen min. Min eksistense generelt. 

“Så fine øyne du har”  .
Det å gå forran speilet, se seg selv i øynene og si høyt “du har pene øyne” er noe av det vanskligste jeg har gjort, men det blir enklere.  Det er over 10 år siden jeg startet å komplimentere meg selv i speilet. Det har mildt sagt gitt resultater for meg. Nå kan jeg se meg selv i speilet, og hvis negative tanker dukker opp så lar jeg de gode overstyre.Start i det små for endre negativ tankegang. Ikke gi opp fordi du ikke ser resultater dagen etter på.

 

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

PHOTOSHOOT
med en venn, eller deg selv!
Hvis du følger meg på sosialemeder kan random fotoshooter dukker opp i hytt og gevær!
Du MÅ ikke poste bildene hvis du ikke vil, men det er fint å ha en mappe med hemmligheter. Psst, pass deg for hackerne.
Insta/Lazygirlaf

 

Negativ bullshit og rytkespredning 

Kutt ut mennesker som drar deg ned og bærer på negativ energi. Jobb heller med deg selv, enn å sitte fast i en ond sirkel av hat.
Referer til innleget “jeg er glad jeg er kvitt dere” ‘

Når de rundt deg snakker så mye piss om andre mennesker, trust me. De snakker piss om deg å. Løp.

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Din ting
Har du en hobby? Alle burde ha en form for hobby. Noe som kan utfordre deg mentalt, kreativtit eller fysisk. Ved å ha en hobby som utfordrer deg på en av disse områdene vil du lære skils som kan komme til nytte senere i livet. F.eks startet jeg å danse/kampsport trening av en alder av 5-6år. Jeg fant min ting  og holdt fast i flere år. Nå er jeg 22år og har undervist hos Mudo i taekwondo, jeg har eget firma jeg underviser dans og via firma mitt har jeg lært LATTLIG mye om papirarbeid og “voksen ting”.
Min hobby er i stadig progress for forbedring, hva med deg?

 

Jeg lever etter noen enkle regler
1) Vær mot andre som du vil de skal være mot deg.
eks: jeg er ikke bestevenn med alle på arbeidsplassen, men innen shiftet mitt er over skal jeg ha sagt hei til alle. Hvorfor? Fordi jeg ønsker å bli sett, det minste jeg kan gjøre er å se deg.
Det er faktisk overraskende mange som ikke sier Hei. Hva skjedde med respekt for de rundt deg?

2) Jeg sier alltid i fra før det går for langt.
Jeg har en strikk som kan bli tøyd relativt langt før det ryker, men det betyr ikke at jeg tolerer å bli tråkket på. Hvis du går meg på nærvene så liker jeg å si i fra. Fordi å svelge kameler i et vennskap kan fort by på problemer.

Jeg hadde ei venninne som aldri kom tidsnok og aldri sa i fra før det hadde gått minst 3t.
Alle har tidssurrehoder av venner, men det er en forskjell på å komme forseint å gi blanke faen i andre sin tid.

Du sårer følelsene mine er en fin settning å starte med. Om vedkommende reagerer med frustasjon / sinne med en gang så vet du hvor du har de.

 

3) Jeg prøver så godt jeg kan å gi blanke faen i andre sine meninger om meg.

Alle har meninger om noe, og dessverre har jeg møtt nok mennesker meg negative meninger. En dag lærer du å ta bomull i ørene.

 

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.
Jeg er min største fan

 

Likte du innleget?
Hjep meg gjerne å nå flere ved å like/dele
Tusen takk <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg