Til deg som er alene i dag (Skal vi feire?)

God 17. Mai og riktig god tirsdag for de som ikke ser så høytydelig på det. 

De store “offiselle” feiringen vi har i Norge synes jeg er kjempe kjipe. Det vet jeg flere synes også. Selv om følelsen av ensomhet ikke er lett å riste av seg, så finnes det mange ting å foreta seg istendefor å sitte hjemme å sture! 

I år har jeg blitt dårlig, så min plan er å bli sengeliggende, men om formen hadde vært bedre hadde jeg hatt på kjole nå. Jeg hadde brukt tid på å pynte meg og derretter tatt noen fine bilder. 
Selv har jeg ikke lappen, og i tillegg bor jeg langt unna sentrum. Derfor har jeg kjøpt inn is,I tillegg er jeg så heldig at solen skinner, noe som betyr at jeg kan ligge på plenen med en smoothie resten av dagen. (psst det blir grillmat også)
Selv om jeg er alene i dag betyr det ikke at jeg ønsker at dagen skal “være over”. Jeg gjør bare det beste ut av dagen. (Akkurat som julaften. Filmer, ingen pynting, digg pizza og masse øl)

Hva kan du foreta deg? 
Først og fremst finn ut hva DU liker å gjøre på en normal dag.Gå turer? Kjøreturer? Grilling? Når du har valgt noen ting du liker, gjør dem. 

“Det er ikke så enkelt”
Jo, det er det. 

Liker du  å synge/drive med musikk? 
Bruk youtube, spotify etc og lag din egen karaoke mix. Finn en høytaler. Spør om noen sangforslag fra dine venner et par dager i forveien. Hør på alle før dagen er over! 

Liker du å drikke? 
Spander en litt bedre drink/øl/brennevin på deg selv i dag. Jeg sier ikke at du skal bli dritings og alt det der, men får du glede av en øl i sola og du er alene i år. Hvorfor ikke spandere en god øl på deg selv? 

Hva du ikke burde gjøre i dag 
sosialemedier

Utenfor snapchat så bryr jeg meg lite, men med en gang jeg logger på å ser flere av vennene mine sine bitemojier er sammen, det synes jeg er veldig kjipt, men når jeg legger vekk telefonen igjen så går det greit. Under hele dagen vil jeg føle en liten stikk av ensomhet i brystet, men hva så? Jeg tillater ikke en så fin sommerdag å glippe mellom fingrene mine, bare fordi jeg er litt ensom. 

Er du ensom i dag? 
Send meg en melding på instagram hvis du trenger noen å prate med ut dagen. 
@Lazygiraf

17.05.21

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg