Trening kan være stress hvis du ikke..

Trening kan være stress hvis du ikke gjør deg psykisk klar eller er fast bestemt på å trene. For å komme deg over “huff” delen har du tre muligheter.

1) Tving deg i aktivitet x antall ganger i uka. 
Har du et ønske om å starte å trene? Da må du tvinge deg selv i gang. Istedenfor å ta et stort skritt, begynn i det små. 
Er ditt mål å gå tur? Første hinder er å kle på seg å komme seg ut. Klarer du det er du på god vei. Gå en liten tur i starten. Da blir du ikke lei. Fortsett å tving deg ut, tilslutt blir det en vane. 

2) Gjør noe gøy først! 
Hva synes du er morsomt innenfor fysisk aktivitet? Boksing, dansing, vektløfting, gå tur, basket, svømming, ridning? 
Prøv å utfør noe du liker før du starter med det kjedelige. Det vil ofte gjøre det enklere å starte. 
De dagene jeg ikke føler for å trene begynner jeg med tulle dans, for å få opp humøret. Selv om økten kanskje ikke er maximal klapper jeg meg selv på skulderen. Fordi jeg gjorde litt, istedenfor ingen ting.

3) Spør om hjelp
Å spørre om hjelp kan for mange være vanskelig. Hvis du ikke spør skjer det ingen ting. Hva er viktigst for deg? 

Tenk godt over: hvem kan du spørre og hvem er du komfortabel med?
En venn, familie medlem, ukjent/treningsveileder. 
Hvis du er usikker anbefaler jeg å spørre en treningsveileder først. 

Ønsker du å komme i kontakt med en treningsveileder? 
>[email protected] <

En tur til helvete 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg